Terug naar overzicht

Derde FD Gazellen award voor Dutch Food Concepts

Noordwijk – Voor het derde jaar op rij heeft het Noordwijkse Dutch Food Concepts een FD Gazellen award gewonnen. Daarmee behoort het bedrijf dat enkele jaren geleden startte met het verkopen van stroopwafels in Amerika wederom tot de groep snelst groeiende bedrijven van Nederland. Eigenaar Joost Kling “Het is een mooie erkenning. Samen met mijn compagnon Desiree van Arkel vind ik vooral het feit dat het elk jaar lukt om door te groeien heel bijzonder.”

Sinds de oprichting van Dutch Food Concepts, vier jaar geleden, bakt het cateringmerk elk jaar meer en meer stroopwafels, poffertjes en oliebollen op bekende locaties in Nederland en ver daarbuiten. “In de eerste jaren waren wij vooral bekend met het bakken van stroopwafels. Ondertussen ontwikkelen en exploiteren wij steeds meer food concepten door heel Nederland en regelmatig ook buiten Nederland. De groei komt vooral voort uit het constant zoeken naar nieuwe mogelijkheden, nieuwe concepten en nieuwe locaties om mee samen te werken.”

De concepten van Dutch Food Concepts zijn bijvoorbeeld te vinden op de Keukenhof, binnen Madurodam, Circuit Park Zandvoort of Amsterdam RAI. “Het afgelopen jaar is daarbij bijvoorbeeld ook de samenwerking met het World Forum veel intensiever geworden. Natuurlijk zijn wij ook afhankelijk van de groei van deze locaties”, beseft ook mede-eigenaresse Desiree van Arkel. “Maar wij blijven het bijzonder vinden dat wij samen met deze locaties mogen blijven doorontwikkelen.”

FD Gazellen
De ondernemerswedstrijd, georganiseerd door het Financieel Dagblad, beoordeelt bedrijven naast omzetgroei op financiële gezondheid en personeelsgroei. Dit zijn drie pijlers waarop Dutch Food Concepts voor het derde jaar op rij ruim voldoende scoort. Naast de categorie ‘kleine bedrijven’ waar Dutch Food Concepts zich in bevindt, kent de wedstrijd ook FD Gazellen in de categorieën ‘middelgrote’ en ‘grote’ bedrijven.

Toekomstige groei
“De groei is en blijft geen prioriteit voor ons. De ontwikkeling en de verdere professionalisering van ons bedrijf wel. Voor het komende jaar verwachten wij steeds meer locaties ook van conceptuele adviezen te voorzien. De wereld van de evenementencatering ontwikkeld snel en de ervaring van de afgelopen jaren brengen wij graag in advies en coaching naar onze klanten of nieuwe potentiele locaties.

De fysieke FD Gazellen award is Donderdag 14 november aan Dutch Food Concepts uitgereikt.

 

Viva Las Vegas!

Door een Amerikaans mediabedrijf zijn we ingevlogen om stroopwafels te bakken op InfoComm 2016, een mega-beurs in The Las Vegas Convention Center. Ter promotie van ISE 2017 in Rai Amsterdam. "You guys should totally stop by the Rave booth!" aldus deze enthousiaste reporter. En de volgende dag verscheen dit flitsende beeldverslag.    

September Beursmaand

September voelt, waarschijnlijk voor veel bedrijven, als een start van het nieuwe seizoen. Je medewerkers/collega’s zijn weer fris en fruitig teruggekomen van een welverdiende vakantie. Ook ons team is gedurende de schoolvakanties niet compleet geweest, maar het gevoel van een nieuwe start ervaren wij zelden. De maanden juli, augustus en september staan vol met de leukste events, festivals en beurzen, net zoals alle andere maanden.

Summer Tour 2016

We gaan iets bijzonders doen deze zomer: onze eerste Summer Tour! Een rondje langs gezinscampings met bijna alleen maar Nederlanders. Voor het eerste rondje doen we meteen drie landen aan! Lees meer over deze 'vakantieplannen' in het nieuwste blog van onze eigenaar. 

Overige blogs

 

Jaarbeurs

In opdracht van de Jaarbeurs Utrecht is in 2018 ons concept ‘Brasserie Holland’ ontwikkeld. Op de drukbezochte 50PLUS Beurs is een terras van meer dan honderd vierkante meter(!) gevuld met onze lekkerste producten. Brasserie Holland staat voor een modern ambachtelijke beleving, met een veelzijdig assortiment alleen echte Nederlandse producten. De ambacht achter de producten is terug te zien in de uitstraling van het terras.

Assortiments-uitbreiding

We blijven vernieuwen, ook met onze relatiegeschenken. Na meerdere vragen van klanten hebben wij een stroopwafelblik met onze eigen Hollandse vlag én rode accenten ontwikkeld. Ben jij net zo enthousiast als wij?

Never waste a good crisis

Regelmatig krijgen wij de vraag hoe het met ons gaat en wat de crisis ons brengt/heeft gebracht? Voor het regionale ondernemersmagazine 'Into Business' doet eigenaar Joost Kling zijn verhaal. Klik op de titel om het artikel te lezen.