Terug naar overzicht

Derde FD Gazellen award voor Dutch Food Concepts

Noordwijk – Voor het derde jaar op rij heeft het Noordwijkse Dutch Food Concepts een FD Gazellen award gewonnen. Daarmee behoort het bedrijf dat enkele jaren geleden startte met het verkopen van stroopwafels in Amerika wederom tot de groep snelst groeiende bedrijven van Nederland. Eigenaar Joost Kling “Het is een mooie erkenning. Samen met mijn compagnon Desiree van Arkel vind ik vooral het feit dat het elk jaar lukt om door te groeien heel bijzonder.”

Sinds de oprichting van Dutch Food Concepts, vier jaar geleden, bakt het cateringmerk elk jaar meer en meer stroopwafels, poffertjes en oliebollen op bekende locaties in Nederland en ver daarbuiten. “In de eerste jaren waren wij vooral bekend met het bakken van stroopwafels. Ondertussen ontwikkelen en exploiteren wij steeds meer food concepten door heel Nederland en regelmatig ook buiten Nederland. De groei komt vooral voort uit het constant zoeken naar nieuwe mogelijkheden, nieuwe concepten en nieuwe locaties om mee samen te werken.”

De concepten van Dutch Food Concepts zijn bijvoorbeeld te vinden op de Keukenhof, binnen Madurodam, Circuit Park Zandvoort of Amsterdam RAI. “Het afgelopen jaar is daarbij bijvoorbeeld ook de samenwerking met het World Forum veel intensiever geworden. Natuurlijk zijn wij ook afhankelijk van de groei van deze locaties”, beseft ook mede-eigenaresse Desiree van Arkel. “Maar wij blijven het bijzonder vinden dat wij samen met deze locaties mogen blijven doorontwikkelen.”

FD Gazellen
De ondernemerswedstrijd, georganiseerd door het Financieel Dagblad, beoordeelt bedrijven naast omzetgroei op financiële gezondheid en personeelsgroei. Dit zijn drie pijlers waarop Dutch Food Concepts voor het derde jaar op rij ruim voldoende scoort. Naast de categorie ‘kleine bedrijven’ waar Dutch Food Concepts zich in bevindt, kent de wedstrijd ook FD Gazellen in de categorieën ‘middelgrote’ en ‘grote’ bedrijven.

Toekomstige groei
“De groei is en blijft geen prioriteit voor ons. De ontwikkeling en de verdere professionalisering van ons bedrijf wel. Voor het komende jaar verwachten wij steeds meer locaties ook van conceptuele adviezen te voorzien. De wereld van de evenementencatering ontwikkeld snel en de ervaring van de afgelopen jaren brengen wij graag in advies en coaching naar onze klanten of nieuwe potentiele locaties.

De fysieke FD Gazellen award is Donderdag 14 november aan Dutch Food Concepts uitgereikt.

 

Gezocht: Event Manager

Ben jij een eventbeest met het DNA van een stressbestendige, organisatorische duizendpoot? Iemand die energie krijgt van pittige last-minute uitdaging en tegelijk bereid is om keihard te werken in een snel groeiend bedrijf? Dan zoeken wij jou! 

Never waste a good crisis

Regelmatig krijgen wij de vraag hoe het met ons gaat en wat de crisis ons brengt/heeft gebracht? Voor het regionale ondernemersmagazine 'Into Business' doet eigenaar Joost Kling zijn verhaal. Klik op de titel om het artikel te lezen.

Scheuren op Circuit Park Zandvoort

Gas op die.... tosti! Elk jaar weer een racend snel en gaaf event: de Max Verstappen dagen op het circuit van Zandvoort. Spot jij op de foto ons foodcourt van dit jaar?

Overige blogs

 

Summer Tour 2016

We gaan iets bijzonders doen deze zomer: onze eerste Summer Tour! Een rondje langs gezinscampings met bijna alleen maar Nederlanders. Voor het eerste rondje doen we meteen drie landen aan! Lees meer over deze 'vakantieplannen' in het nieuwste blog van onze eigenaar. 

Poffertjes en stroopwafels in Genève

PoffertjesBar goes international! In het prachtige Zwitserland hebben we gisteravond heerlijk verse poffertjes én stroopwafels uitgedeeld. Ter ere van Koningsdag was de volledige Nederlands-Zwitserse ambassade aanwezig voor een feestelijke Hollandse borrel aan het meer van Géneve!

Even iets anders; ons tv-avontuur!

De kantoortelefoon gaat af. Mijn sales-collega neemt op en al pratend loopt hij door het kantoor. Al snel komt hij met een veel te brede glimlach mijn kantoor binnen. Vol trots vertelt hij me over de aanvraag voor poffertjes en Luikse wafels tijdens een spelshow op RTL 4: Holland - België. Een klus die ons op het lijf geschreven is, in een vrij nieuwe omgeving. Vanuit marketingoogpunt is dit een opdracht waar ik zelf graag bij ben. Onze units staan regelmatig op de meest uitzonderlijke locaties, zoals New York, Shanghai en Oman. Maar ook dicht bij huis maken we vaak uitzonderlijke opdrachten mee, zoals deze klus.