Terug naar overzicht

Derde FD Gazellen award voor Dutch Food Concepts

Noordwijk – Voor het derde jaar op rij heeft het Noordwijkse Dutch Food Concepts een FD Gazellen award gewonnen. Daarmee behoort het bedrijf dat enkele jaren geleden startte met het verkopen van stroopwafels in Amerika wederom tot de groep snelst groeiende bedrijven van Nederland. Eigenaar Joost Kling “Het is een mooie erkenning. Samen met mijn compagnon Desiree van Arkel vind ik vooral het feit dat het elk jaar lukt om door te groeien heel bijzonder.”

Sinds de oprichting van Dutch Food Concepts, vier jaar geleden, bakt het cateringmerk elk jaar meer en meer stroopwafels, poffertjes en oliebollen op bekende locaties in Nederland en ver daarbuiten. “In de eerste jaren waren wij vooral bekend met het bakken van stroopwafels. Ondertussen ontwikkelen en exploiteren wij steeds meer food concepten door heel Nederland en regelmatig ook buiten Nederland. De groei komt vooral voort uit het constant zoeken naar nieuwe mogelijkheden, nieuwe concepten en nieuwe locaties om mee samen te werken.”

De concepten van Dutch Food Concepts zijn bijvoorbeeld te vinden op de Keukenhof, binnen Madurodam, Circuit Park Zandvoort of Amsterdam RAI. “Het afgelopen jaar is daarbij bijvoorbeeld ook de samenwerking met het World Forum veel intensiever geworden. Natuurlijk zijn wij ook afhankelijk van de groei van deze locaties”, beseft ook mede-eigenaresse Desiree van Arkel. “Maar wij blijven het bijzonder vinden dat wij samen met deze locaties mogen blijven doorontwikkelen.”

FD Gazellen
De ondernemerswedstrijd, georganiseerd door het Financieel Dagblad, beoordeelt bedrijven naast omzetgroei op financiële gezondheid en personeelsgroei. Dit zijn drie pijlers waarop Dutch Food Concepts voor het derde jaar op rij ruim voldoende scoort. Naast de categorie ‘kleine bedrijven’ waar Dutch Food Concepts zich in bevindt, kent de wedstrijd ook FD Gazellen in de categorieën ‘middelgrote’ en ‘grote’ bedrijven.

Toekomstige groei
“De groei is en blijft geen prioriteit voor ons. De ontwikkeling en de verdere professionalisering van ons bedrijf wel. Voor het komende jaar verwachten wij steeds meer locaties ook van conceptuele adviezen te voorzien. De wereld van de evenementencatering ontwikkeld snel en de ervaring van de afgelopen jaren brengen wij graag in advies en coaching naar onze klanten of nieuwe potentiele locaties.

De fysieke FD Gazellen award is Donderdag 14 november aan Dutch Food Concepts uitgereikt.

 

Onze nieuwste verkooplocatie: Ahoy!

In een smakelijke zoektocht naar nieuwe verkooplocaties zijn we een samenwerking gestart met Ahoy. Vanaf dit jaar verkopen wij onze concepten op de leukste en lekkerste evenementen van deze locatie! Waar we voorgaande jaren al meerdere uitkopen op deze locatie hebben uitgevoerd, mogen we nu ook op deze manier onze kracht laten zien. 

Uitbreiding directie DFC

Groot nieuws voor Dutch Food Concepts. De directie is vanaf eind mei uitgebreid met een nieuwe mede-eigenaar: Desiree Vos. In 2013 startte Desiree haar stroopwafelavontuur bij Eatdutchwaffles. In november 2015, met start van Dutch Food Concepts, raakte ze direct al nauw betrokken bij alle processen binnen het nieuwe bedrijf. Samen met Joost Kling heeft Desiree nu de dagelijkse leiding over het bedrijf. De spontane duizendpoot is voor veel klanten en locaties al een bekend gezicht, maar stelt zich bij interesse ook graag aan jouw voor!

Festivak 2016

Heerlijk om weer van de partij te zijn op Festivak​, dé vakbeurs voor de evenementenbranche. Dit jaar in de Nekkerhal​ in Mechelen, op 9 en 10 november. Ben jij daar ook? Kom gezellig langs! Krijg je iets lekkers. We zijn vandaag en morgen met meerdere cateringconcepten te vinden op stand 28.

Overige blogs

 

Spooky (suiker)spinnen!

Tijdens Halloween was miniatuurpark Madurodam volledig omgetoverd tot 'spookstad'. En daarin konden onze concepten natuurlijk niet ontbreken. Van een suiker-spinnenweb tot enge spinnen en pompoenen, aan alles is gedacht. BRRR... durf jij te komen?

Even iets anders; ons tv-avontuur!

De kantoortelefoon gaat af. Mijn sales-collega neemt op en al pratend loopt hij door het kantoor. Al snel komt hij met een veel te brede glimlach mijn kantoor binnen. Vol trots vertelt hij me over de aanvraag voor poffertjes en Luikse wafels tijdens een spelshow op RTL 4: Holland - België. Een klus die ons op het lijf geschreven is, in een vrij nieuwe omgeving. Vanuit marketingoogpunt is dit een opdracht waar ik zelf graag bij ben. Onze units staan regelmatig op de meest uitzonderlijke locaties, zoals New York, Shanghai en Oman. Maar ook dicht bij huis maken we vaak uitzonderlijke opdrachten mee, zoals deze klus.

Ready for a sweet timelapse?

Let's go! In 40 seconden zie je hoe wij op locatie stroopwafels bakken, bijna op werkelijke snelheid:) In het echt zijn we in staat om (met één ijzer en één bakker) 125 stroopwafels per uur te bakken. Op verzoek kunnen we deze capaciteit uiteraard vergroten, met meer ijzers en meer medewerkers.