Terug naar overzicht

Never waste a good crisis

Welke aanpassingen heb je gedaan om je bedrijf gezond te houden/meer rendement te krijgen?
In februari 2019 cancelde diverse internationale klanten hun cateringopdrachten. Halverwege april hadden wij onze eerste reorganisatie achter de rug. Tijdelijke contracten zijn niet verlengd, veel abonnementen en verzekeringen tegen het licht gehouden. Ook veel opdrachten die niet voldoende bijdrage leverde aan de winstgevendheid van ons bedrijf zijn geschrapt.

Onze mensen zijn gelukkig creatief en flexibel. Wij zijn bedrijfsconcepten voor externe partijen gaan ontwikkelen en pakken ook veel externe marketingactiviteiten op. Zo halen wij toch nog wat omzet binnen en gebruiken wij de kennis die binnen ons bedrijf aanwezig is.

Wat is voor jou in bedrijfseconomisch opzicht de belangrijkste les van de coronacrisis?
Eerlijkheid in ons ondernemerschap. Klanten, leveranciers en personeel hebben wij altijd geïnformeerd over de situatie binnen ons bedrijf. Doodeng om relaties te bellen met de boodschap dat we rekeningen niet konden betalen. Maar alle relaties bleven ons hierdoor wel vertrouwen en met ons meedenken om samen een oplossing te vinden voor de problemen.

Never waste a good crisis, dus corona is zowel een ramp als een zegen? Wat was jouw ramp en wat jouw zegen?
De crisis is te zwaar om van een zegen te spreken. Alle buffers zijn weg, waardoor wij nog veel scherper naar toekomstige projecten moeten kijken. Wel sta ik nu vaker stil bij het jongensboek dat wij met ons bedrijf hebben geschreven. In 2019 was ik in dezelfde week in Adelaide (Australië) en Washington (Amerika) om stroopwafels te bakken. We hebben gewoon een fantastisch bedrijf. Ik kan niet wachten om dat allemaal weer op te pakken.

Artikel gepubliceerd in 'INTO business Duin- en Bollenstreek - editie lente 2021'. 

 

Movie time!

Op een prachtige lentedag hebben we (door Delano Videoproducties) een film laten maken van ons werk op Keukenhof. Smullen maar!

100 jaar Schiphol

Schiphol bestaat 100 jaar en wil dat jubileum graag met iedereen vieren, over de hele wereld. En zo kregen bezoekers van een reisbeurs in Parijs laatst gratis verse stroopwafels vanuit een speciaal aangeklede unit. En de zoete geur van onze stroopwafels bracht heel wat klanten naar de stand van Schiphol. Très bien!

Summer Tour 2016

We gaan iets bijzonders doen deze zomer: onze eerste Summer Tour! Een rondje langs gezinscampings met bijna alleen maar Nederlanders. Voor het eerste rondje doen we meteen drie landen aan! Lees meer over deze 'vakantieplannen' in het nieuwste blog van onze eigenaar. 

Overige blogs

 

Oliebollenseizoen geopend!

Oudejaarsborrel of nieuwjaarsreceptie? Medewerkers of zakenrelaties verrassen? Bij Dutch Food Concepts is de oliebolgekte losgebarsten! Je kunt bij ons elke dag (t/m 8 januari) terecht voor heerlijke Oliebolls, in kleine en grote hoeveelheden, met of zonder rozijnen. Bestel ze hier

Nieuw concept: Oliebolls

Tussen Kerst en oudjaar 2015 stonden we voor onze eigen loods oliebollen te bakken. Na een geslaagd evenement (Allerhande Kerstfestival) voor Koopmans hadden we de smaak te pakken en zodoende verkochten we tussen de feestdagen door nog duizenden oliebollen aan bedrijven en particulieren. 

Amsterdam Golf Show

We waren met Eatdutchwaffles van de partij tijdens de tiende editie van de Amsterdam Golf Show bij evenement locatie Borchland, naast De Toekomst van Ajax. Een sfeervol evenement, waar een smakelijke impressie van is gemaakt. Met een mooi shot van onze mobiele unit.