Terug naar overzicht

Never waste a good crisis

Welke aanpassingen heb je gedaan om je bedrijf gezond te houden/meer rendement te krijgen?
In februari 2019 cancelde diverse internationale klanten hun cateringopdrachten. Halverwege april hadden wij onze eerste reorganisatie achter de rug. Tijdelijke contracten zijn niet verlengd, veel abonnementen en verzekeringen tegen het licht gehouden. Ook veel opdrachten die niet voldoende bijdrage leverde aan de winstgevendheid van ons bedrijf zijn geschrapt.

Onze mensen zijn gelukkig creatief en flexibel. Wij zijn bedrijfsconcepten voor externe partijen gaan ontwikkelen en pakken ook veel externe marketingactiviteiten op. Zo halen wij toch nog wat omzet binnen en gebruiken wij de kennis die binnen ons bedrijf aanwezig is.

Wat is voor jou in bedrijfseconomisch opzicht de belangrijkste les van de coronacrisis?
Eerlijkheid in ons ondernemerschap. Klanten, leveranciers en personeel hebben wij altijd geïnformeerd over de situatie binnen ons bedrijf. Doodeng om relaties te bellen met de boodschap dat we rekeningen niet konden betalen. Maar alle relaties bleven ons hierdoor wel vertrouwen en met ons meedenken om samen een oplossing te vinden voor de problemen.

Never waste a good crisis, dus corona is zowel een ramp als een zegen? Wat was jouw ramp en wat jouw zegen?
De crisis is te zwaar om van een zegen te spreken. Alle buffers zijn weg, waardoor wij nog veel scherper naar toekomstige projecten moeten kijken. Wel sta ik nu vaker stil bij het jongensboek dat wij met ons bedrijf hebben geschreven. In 2019 was ik in dezelfde week in Adelaide (Australië) en Washington (Amerika) om stroopwafels te bakken. We hebben gewoon een fantastisch bedrijf. Ik kan niet wachten om dat allemaal weer op te pakken.

Artikel gepubliceerd in 'INTO business Duin- en Bollenstreek - editie lente 2021'. 

 

Corona-update

Even een ander berichtje dan dat jullie van ons gewend zijn. Het is een vervelende en rare periode. Een periode met een hoop nieuwe plannen, waarin we geen stap achteruit, maar juist drie stappen vooruit wilden doen. Maar we hebben (een beetje...) geduld. Achter de schermen blijven we met ons team werken aan de lekkerste projecten. We kunnen niet wachten om dit aan jullie te laten zien!

#Staypositive #Events #Horeca #DutchFoodConcepts

Uitbreiding directie DFC

Groot nieuws voor Dutch Food Concepts. De directie is vanaf eind mei uitgebreid met een nieuwe mede-eigenaar: Desiree Vos. In 2013 startte Desiree haar stroopwafelavontuur bij Eatdutchwaffles. In november 2015, met start van Dutch Food Concepts, raakte ze direct al nauw betrokken bij alle processen binnen het nieuwe bedrijf. Samen met Joost Kling heeft Desiree nu de dagelijkse leiding over het bedrijf. De spontane duizendpoot is voor veel klanten en locaties al een bekend gezicht, maar stelt zich bij interesse ook graag aan jouw voor!

Stagiaire(s) gezocht!

Studenten opgelet! Voor de periode september t/m december zijn we op zoek naar twee enthousiaste stagiaires. Ken of ben jij iemand die zin heeft in deze smakelijke uitdaging? Stuur ons een bericht (info@dutchfoodconcepts.nl) of kom eens langs om een stroopwafel te eten.

Overige blogs

 

Say cheese!

Als je échte Hollandse catering verzorgt, kan heerlijke kaas natuurlijk niet ontbreken. En dat pakken we dan meteen goed aan. Ons kaasmeisje Denise liet de bezoekers van Droompark Molengroet tijdens een oergezellig Hollands weekend kennismaken met de lekkerste kaas van Nederland. 

Klus om vingers bij af te likken

We waren van de partij tijdens de Vogue Fashion Night Out in de P.C. Hooftstraat in Amsterdam. Op een zwoele zomeravond deelden we uit naam van het bekende modemerk popcorn en suikerspinnen uit aan voorbijgangers. Wat je noemt een klus om je vingers bij af te likken!   

 

Medewerkers gezocht!

OPROEP!!! Wij zoeken versterking (vanaf 17 jaar) voor onze teams op twee wereldberoemde toplocaties: Keukenhof en Madurodam! 
Ben jij op zoek naar een lekkere bijbaan? Of ken je iemand die graag in de horeca wil werken?