Terug naar overzicht

Never waste a good crisis

Welke aanpassingen heb je gedaan om je bedrijf gezond te houden/meer rendement te krijgen?
In februari 2019 cancelde diverse internationale klanten hun cateringopdrachten. Halverwege april hadden wij onze eerste reorganisatie achter de rug. Tijdelijke contracten zijn niet verlengd, veel abonnementen en verzekeringen tegen het licht gehouden. Ook veel opdrachten die niet voldoende bijdrage leverde aan de winstgevendheid van ons bedrijf zijn geschrapt.

Onze mensen zijn gelukkig creatief en flexibel. Wij zijn bedrijfsconcepten voor externe partijen gaan ontwikkelen en pakken ook veel externe marketingactiviteiten op. Zo halen wij toch nog wat omzet binnen en gebruiken wij de kennis die binnen ons bedrijf aanwezig is.

Wat is voor jou in bedrijfseconomisch opzicht de belangrijkste les van de coronacrisis?
Eerlijkheid in ons ondernemerschap. Klanten, leveranciers en personeel hebben wij altijd geïnformeerd over de situatie binnen ons bedrijf. Doodeng om relaties te bellen met de boodschap dat we rekeningen niet konden betalen. Maar alle relaties bleven ons hierdoor wel vertrouwen en met ons meedenken om samen een oplossing te vinden voor de problemen.

Never waste a good crisis, dus corona is zowel een ramp als een zegen? Wat was jouw ramp en wat jouw zegen?
De crisis is te zwaar om van een zegen te spreken. Alle buffers zijn weg, waardoor wij nog veel scherper naar toekomstige projecten moeten kijken. Wel sta ik nu vaker stil bij het jongensboek dat wij met ons bedrijf hebben geschreven. In 2019 was ik in dezelfde week in Adelaide (Australië) en Washington (Amerika) om stroopwafels te bakken. We hebben gewoon een fantastisch bedrijf. Ik kan niet wachten om dat allemaal weer op te pakken.

Artikel gepubliceerd in 'INTO business Duin- en Bollenstreek - editie lente 2021'. 

 

100 jaar Schiphol

Schiphol bestaat 100 jaar en wil dat jubileum graag met iedereen vieren, over de hele wereld. En zo kregen bezoekers van een reisbeurs in Parijs laatst gratis verse stroopwafels vanuit een speciaal aangeklede unit. En de zoete geur van onze stroopwafels bracht heel wat klanten naar de stand van Schiphol. Très bien!

Voor Capgemini op Tech-beurs

'Do you want a cookie with your Java?'

Uit naam van het grote technologiebedrijf Capgemini deelden we verse stroopwafels uit voor bezoekers van de European Women in Tech Conference 2016 in RAI Amsterdam. Een bruisende beurs met veel inspirerende (en hongerige:) mensen!

Herfst op Madurodam!

Na een zomer vol zon, zee en strand is het nu tijd voor de herfst. Zo ook op Madurodam. Afgelopen week hebben we onze beach-huisjes omgebouwd in de echte herfstsfeer! Kom jij snel kijken?

Overige blogs

 

Een heerlijke zoute beurssnack

Tijdens de IBC, de grootste broadcasting beurs van Nederland, hebben wij een mooie stand mogen ondersteunen met ons popcornconcept. Een heerlijk zoute snack voor alle standbezoekers, met zowel een gepersonaliseerde unit als verpakkingen. Als dat geen lekkere boodschap voor je (potentiële) klanten is!

Lichtjesavonden op Madurodam

We zijn nog een beetje aan het bijkomen van de spectaculaire en gezellige lichtjesavonden op Madurodam afgelopen weekend (9/10 december). Vanuit onze gezellige chalets serveerden wij warme chocomel, glühwein, poffertjes, stroopwafels, snert, broodjes rookworst, broodjes kroket, patat en pizzaburgers. 

Klus om vingers bij af te likken

We waren van de partij tijdens de Vogue Fashion Night Out in de P.C. Hooftstraat in Amsterdam. Op een zwoele zomeravond deelden we uit naam van het bekende modemerk popcorn en suikerspinnen uit aan voorbijgangers. Wat je noemt een klus om je vingers bij af te likken!