Terug naar overzicht

Never waste a good crisis

Welke aanpassingen heb je gedaan om je bedrijf gezond te houden/meer rendement te krijgen?
In februari 2019 cancelde diverse internationale klanten hun cateringopdrachten. Halverwege april hadden wij onze eerste reorganisatie achter de rug. Tijdelijke contracten zijn niet verlengd, veel abonnementen en verzekeringen tegen het licht gehouden. Ook veel opdrachten die niet voldoende bijdrage leverde aan de winstgevendheid van ons bedrijf zijn geschrapt.

Onze mensen zijn gelukkig creatief en flexibel. Wij zijn bedrijfsconcepten voor externe partijen gaan ontwikkelen en pakken ook veel externe marketingactiviteiten op. Zo halen wij toch nog wat omzet binnen en gebruiken wij de kennis die binnen ons bedrijf aanwezig is.

Wat is voor jou in bedrijfseconomisch opzicht de belangrijkste les van de coronacrisis?
Eerlijkheid in ons ondernemerschap. Klanten, leveranciers en personeel hebben wij altijd geïnformeerd over de situatie binnen ons bedrijf. Doodeng om relaties te bellen met de boodschap dat we rekeningen niet konden betalen. Maar alle relaties bleven ons hierdoor wel vertrouwen en met ons meedenken om samen een oplossing te vinden voor de problemen.

Never waste a good crisis, dus corona is zowel een ramp als een zegen? Wat was jouw ramp en wat jouw zegen?
De crisis is te zwaar om van een zegen te spreken. Alle buffers zijn weg, waardoor wij nog veel scherper naar toekomstige projecten moeten kijken. Wel sta ik nu vaker stil bij het jongensboek dat wij met ons bedrijf hebben geschreven. In 2019 was ik in dezelfde week in Adelaide (Australië) en Washington (Amerika) om stroopwafels te bakken. We hebben gewoon een fantastisch bedrijf. Ik kan niet wachten om dat allemaal weer op te pakken.

Artikel gepubliceerd in 'INTO business Duin- en Bollenstreek - editie lente 2021'. 

 

This is Holland

Vliegen boven Nederland, elke hoogtepunt van boven zien en genieten van al het pracht dat ons kikkerland te bieden heeft. Dat is This is Holland. De locatie waar wij tijdens de stralende voorjaarsvakantie onze poffertjes en stroopwafels hebben verkocht. Dé perfecte combinatie tussen de uiterlijke en de smakelijke kwaliteiten van Nederland. 

Afsluiting Keukenhof 2018

Keukenhof 2018 gaat de boeken in als weer een fantastisch seizoen. Gisteravond is het Keukenhof-seizoen smakelijk afgesloten met een (klein) hapje en drankje. Alle toppers, wel of niet op de foto, bedankt!

Movie time!

Op een prachtige lentedag hebben we (door Delano Videoproducties) een film laten maken van ons werk op Keukenhof. Smullen maar!

Overige blogs

 

Voor Capgemini op Tech-beurs

'Do you want a cookie with your Java?'

Uit naam van het grote technologiebedrijf Capgemini deelden we verse stroopwafels uit voor bezoekers van de European Women in Tech Conference 2016 in RAI Amsterdam. Een bruisende beurs met veel inspirerende (en hongerige:) mensen!

De grootste beurs van Nederland!

Lekkere drukte op de ISE in de RAI Amsterdam. Een fijne opening van het beursseizoen voor twee van onze concepten. Op de grootste internationale beurs vliegen de stroopwafels letterlijk uit de ijzers én vallen onze heerlijke wraps bij iedereen in de smaak. Dat smaakt zeker naar meer! :)

Jaarbeurs

In opdracht van de Jaarbeurs Utrecht is in 2018 ons concept ‘Brasserie Holland’ ontwikkeld. Op de drukbezochte 50PLUS Beurs is een terras van meer dan honderd vierkante meter(!) gevuld met onze lekkerste producten. Brasserie Holland staat voor een modern ambachtelijke beleving, met een veelzijdig assortiment alleen echte Nederlandse producten. De ambacht achter de producten is terug te zien in de uitstraling van het terras.