Terug naar overzicht

Never waste a good crisis

Welke aanpassingen heb je gedaan om je bedrijf gezond te houden/meer rendement te krijgen?
In februari 2019 cancelde diverse internationale klanten hun cateringopdrachten. Halverwege april hadden wij onze eerste reorganisatie achter de rug. Tijdelijke contracten zijn niet verlengd, veel abonnementen en verzekeringen tegen het licht gehouden. Ook veel opdrachten die niet voldoende bijdrage leverde aan de winstgevendheid van ons bedrijf zijn geschrapt.

Onze mensen zijn gelukkig creatief en flexibel. Wij zijn bedrijfsconcepten voor externe partijen gaan ontwikkelen en pakken ook veel externe marketingactiviteiten op. Zo halen wij toch nog wat omzet binnen en gebruiken wij de kennis die binnen ons bedrijf aanwezig is.

Wat is voor jou in bedrijfseconomisch opzicht de belangrijkste les van de coronacrisis?
Eerlijkheid in ons ondernemerschap. Klanten, leveranciers en personeel hebben wij altijd geïnformeerd over de situatie binnen ons bedrijf. Doodeng om relaties te bellen met de boodschap dat we rekeningen niet konden betalen. Maar alle relaties bleven ons hierdoor wel vertrouwen en met ons meedenken om samen een oplossing te vinden voor de problemen.

Never waste a good crisis, dus corona is zowel een ramp als een zegen? Wat was jouw ramp en wat jouw zegen?
De crisis is te zwaar om van een zegen te spreken. Alle buffers zijn weg, waardoor wij nog veel scherper naar toekomstige projecten moeten kijken. Wel sta ik nu vaker stil bij het jongensboek dat wij met ons bedrijf hebben geschreven. In 2019 was ik in dezelfde week in Adelaide (Australië) en Washington (Amerika) om stroopwafels te bakken. We hebben gewoon een fantastisch bedrijf. Ik kan niet wachten om dat allemaal weer op te pakken.

Artikel gepubliceerd in 'INTO business Duin- en Bollenstreek - editie lente 2021'. 

 

Event Manager Stagiair(e) Keukenhof

Dutch Food Concepts zoekt voor de periode feb – juli 2016 een event manager (stagiair). De geschikte kandidaat sluit zich voor minimaal een half jaar aan binnen ons enthousiaste team van Event Managers. Wij zoeken een stagiair die het verschil wil maken en wil proeven hoe het leven als event manager smaakt.

Summer Tour 2016

We gaan iets bijzonders doen deze zomer: onze eerste Summer Tour! Een rondje langs gezinscampings met bijna alleen maar Nederlanders. Voor het eerste rondje doen we meteen drie landen aan! Lees meer over deze 'vakantieplannen' in het nieuwste blog van onze eigenaar. 

Horecamedewerkers gezocht voor de Keukenhof

Hey koekenbakker, naast school of studie lekker bijverdienen op de Keukenhof? Bezoekers van over de hele wereld blij maken met verse stroopwafels, portie poffertjes of bordje crêpes? En ben je beschikbaar in de periode van 24 maart tot 16 mei? 

Overige blogs

 

Dag van de Zorg

Dinsdag 12 mei; de 'Dag van de Zorg'. Dit jaar specialer en belangrijker dan ooit. En daar willen we wat mee doen... Samen met jou! Help jij ons met jouw bijdrage al het zorgpersoneel in de regio te verrassen? Of ken je iemand die dit echt verdient? Contact ons via sales@dutchfoodconcepts.nl of 0252-349617. #dagvandezorg #support #traktatie #staystrong

Gezocht: Event Manager

Ben jij een eventbeest met het DNA van een stressbestendige, organisatorische duizendpoot? Iemand die energie krijgt van pittige last-minute uitdaging en tegelijk bereid is om keihard te werken in een snel groeiend bedrijf? Dan zoeken wij jou! 

Jaarbeurs

In opdracht van de Jaarbeurs Utrecht is in 2018 ons concept ‘Brasserie Holland’ ontwikkeld. Op de drukbezochte 50PLUS Beurs is een terras van meer dan honderd vierkante meter(!) gevuld met onze lekkerste producten. Brasserie Holland staat voor een modern ambachtelijke beleving, met een veelzijdig assortiment alleen echte Nederlandse producten. De ambacht achter de producten is terug te zien in de uitstraling van het terras.