Terug naar overzicht

Never waste a good crisis

Welke aanpassingen heb je gedaan om je bedrijf gezond te houden/meer rendement te krijgen?
In februari 2019 cancelde diverse internationale klanten hun cateringopdrachten. Halverwege april hadden wij onze eerste reorganisatie achter de rug. Tijdelijke contracten zijn niet verlengd, veel abonnementen en verzekeringen tegen het licht gehouden. Ook veel opdrachten die niet voldoende bijdrage leverde aan de winstgevendheid van ons bedrijf zijn geschrapt.

Onze mensen zijn gelukkig creatief en flexibel. Wij zijn bedrijfsconcepten voor externe partijen gaan ontwikkelen en pakken ook veel externe marketingactiviteiten op. Zo halen wij toch nog wat omzet binnen en gebruiken wij de kennis die binnen ons bedrijf aanwezig is.

Wat is voor jou in bedrijfseconomisch opzicht de belangrijkste les van de coronacrisis?
Eerlijkheid in ons ondernemerschap. Klanten, leveranciers en personeel hebben wij altijd geïnformeerd over de situatie binnen ons bedrijf. Doodeng om relaties te bellen met de boodschap dat we rekeningen niet konden betalen. Maar alle relaties bleven ons hierdoor wel vertrouwen en met ons meedenken om samen een oplossing te vinden voor de problemen.

Never waste a good crisis, dus corona is zowel een ramp als een zegen? Wat was jouw ramp en wat jouw zegen?
De crisis is te zwaar om van een zegen te spreken. Alle buffers zijn weg, waardoor wij nog veel scherper naar toekomstige projecten moeten kijken. Wel sta ik nu vaker stil bij het jongensboek dat wij met ons bedrijf hebben geschreven. In 2019 was ik in dezelfde week in Adelaide (Australië) en Washington (Amerika) om stroopwafels te bakken. We hebben gewoon een fantastisch bedrijf. Ik kan niet wachten om dat allemaal weer op te pakken.

Artikel gepubliceerd in 'INTO business Duin- en Bollenstreek - editie lente 2021'. 

 

Scheuren op Circuit Park Zandvoort

Gas op die.... tosti! Elk jaar weer een racend snel en gaaf event: de Max Verstappen dagen op het circuit van Zandvoort. Spot jij op de foto ons foodcourt van dit jaar?

Uitbreiding directie DFC

Groot nieuws voor Dutch Food Concepts. De directie is vanaf eind mei uitgebreid met een nieuwe mede-eigenaar: Desiree Vos. In 2013 startte Desiree haar stroopwafelavontuur bij Eatdutchwaffles. In november 2015, met start van Dutch Food Concepts, raakte ze direct al nauw betrokken bij alle processen binnen het nieuwe bedrijf. Samen met Joost Kling heeft Desiree nu de dagelijkse leiding over het bedrijf. De spontane duizendpoot is voor veel klanten en locaties al een bekend gezicht, maar stelt zich bij interesse ook graag aan jouw voor!

Onze nieuwste verkooplocatie: Ahoy!

In een smakelijke zoektocht naar nieuwe verkooplocaties zijn we een samenwerking gestart met Ahoy. Vanaf dit jaar verkopen wij onze concepten op de leukste en lekkerste evenementen van deze locatie! Waar we voorgaande jaren al meerdere uitkopen op deze locatie hebben uitgevoerd, mogen we nu ook op deze manier onze kracht laten zien. 

Overige blogs

 

Dag van de Zorg

Dinsdag 12 mei; de 'Dag van de Zorg'. Dit jaar specialer en belangrijker dan ooit. En daar willen we wat mee doen... Samen met jou! Help jij ons met jouw bijdrage al het zorgpersoneel in de regio te verrassen? Of ken je iemand die dit echt verdient? Contact ons via sales@dutchfoodconcepts.nl of 0252-349617. #dagvandezorg #support #traktatie #staystrong

Een 'blik' op de toekomst

Ondanks dat we al onze verse catering, events, locaties en beurzen enorm missen blijven we positief denken. Hoe kunnen wij onze producten inzetten om ook in deze tijd mensen blij te maken? Natuurlijk met onze stroopwafelblikken. Wil jij iemand in je omgeving een hart onder de riem steken of bedanken? Geef ze onze special edition stroopwafelblik.

Beemster tosti's op Oranjerock

Eind augustus was het weer zover... Katwijks grootste muziekfeest Oranjerock. Een groot rock-spektakel met natuurlijk als hoogtepunt de lekkerste tosti's van Beemster, wraps, stroopwafels, pizza's, poffertjes, popcorn en suikerspinnen. Een lekkere en warme editie, om niet snel te vergeten!