Terug naar overzicht

Never waste a good crisis

Welke aanpassingen heb je gedaan om je bedrijf gezond te houden/meer rendement te krijgen?
In februari 2019 cancelde diverse internationale klanten hun cateringopdrachten. Halverwege april hadden wij onze eerste reorganisatie achter de rug. Tijdelijke contracten zijn niet verlengd, veel abonnementen en verzekeringen tegen het licht gehouden. Ook veel opdrachten die niet voldoende bijdrage leverde aan de winstgevendheid van ons bedrijf zijn geschrapt.

Onze mensen zijn gelukkig creatief en flexibel. Wij zijn bedrijfsconcepten voor externe partijen gaan ontwikkelen en pakken ook veel externe marketingactiviteiten op. Zo halen wij toch nog wat omzet binnen en gebruiken wij de kennis die binnen ons bedrijf aanwezig is.

Wat is voor jou in bedrijfseconomisch opzicht de belangrijkste les van de coronacrisis?
Eerlijkheid in ons ondernemerschap. Klanten, leveranciers en personeel hebben wij altijd geïnformeerd over de situatie binnen ons bedrijf. Doodeng om relaties te bellen met de boodschap dat we rekeningen niet konden betalen. Maar alle relaties bleven ons hierdoor wel vertrouwen en met ons meedenken om samen een oplossing te vinden voor de problemen.

Never waste a good crisis, dus corona is zowel een ramp als een zegen? Wat was jouw ramp en wat jouw zegen?
De crisis is te zwaar om van een zegen te spreken. Alle buffers zijn weg, waardoor wij nog veel scherper naar toekomstige projecten moeten kijken. Wel sta ik nu vaker stil bij het jongensboek dat wij met ons bedrijf hebben geschreven. In 2019 was ik in dezelfde week in Adelaide (Australië) en Washington (Amerika) om stroopwafels te bakken. We hebben gewoon een fantastisch bedrijf. Ik kan niet wachten om dat allemaal weer op te pakken.

Artikel gepubliceerd in 'INTO business Duin- en Bollenstreek - editie lente 2021'. 

 

Tappen en happen

Waar het bier rijkelijk vloeit, krijgen mensen ook flinke trek. Onze cateringconcepten werden dan ook met open armen ontvangen tijdens het Bockbierfestival in de Beurs van Berlage. De bezoekers konden bovendien niet alleen proeven van nieuwe biercreaties, maar ook van enkele culinaire primeurs van Dutch Food Concepts!

"This is actually my favourite booth", jubelt Gary Kayye, de razende reporter van de topbeurs (ISE) in de RAI vorige week. "This is pure magic!" Onze Jessica laat in dit interview de fijne kneepjes van het vak zien.

This is Holland

Vliegen boven Nederland, elke hoogtepunt van boven zien en genieten van al het pracht dat ons kikkerland te bieden heeft. Dat is This is Holland. De locatie waar wij tijdens de stralende voorjaarsvakantie onze poffertjes en stroopwafels hebben verkocht. Dé perfecte combinatie tussen de uiterlijke en de smakelijke kwaliteiten van Nederland. 

Overige blogs

 

Spooky (suiker)spinnen!

Tijdens Halloween was miniatuurpark Madurodam volledig omgetoverd tot 'spookstad'. En daarin konden onze concepten natuurlijk niet ontbreken. Van een suiker-spinnenweb tot enge spinnen en pompoenen, aan alles is gedacht. BRRR... durf jij te komen?

Nieuw concept: Oliebolls

Tussen Kerst en oudjaar 2015 stonden we voor onze eigen loods oliebollen te bakken. Na een geslaagd evenement (Allerhande Kerstfestival) voor Koopmans hadden we de smaak te pakken en zodoende verkochten we tussen de feestdagen door nog duizenden oliebollen aan bedrijven en particulieren. 

RAI

In samenwerking met RAI Amsterdam is onze eerste zakelijke pop-up store begin 2018 werkelijkheid geworden. Binnen de Amsterdam RAI is het belangrijk dat alle concepten bijdragen aan de bewustwording van de bezoeker dat zij in Nederland zijn. Ons motto is om de bezoeker een stukje ‘Taste of Holland’ mee te geven. Daarom produceren wij onze producten
vers en voor het aanzicht van de consument.