Terug naar overzicht

Never waste a good crisis

Welke aanpassingen heb je gedaan om je bedrijf gezond te houden/meer rendement te krijgen?
In februari 2019 cancelde diverse internationale klanten hun cateringopdrachten. Halverwege april hadden wij onze eerste reorganisatie achter de rug. Tijdelijke contracten zijn niet verlengd, veel abonnementen en verzekeringen tegen het licht gehouden. Ook veel opdrachten die niet voldoende bijdrage leverde aan de winstgevendheid van ons bedrijf zijn geschrapt.

Onze mensen zijn gelukkig creatief en flexibel. Wij zijn bedrijfsconcepten voor externe partijen gaan ontwikkelen en pakken ook veel externe marketingactiviteiten op. Zo halen wij toch nog wat omzet binnen en gebruiken wij de kennis die binnen ons bedrijf aanwezig is.

Wat is voor jou in bedrijfseconomisch opzicht de belangrijkste les van de coronacrisis?
Eerlijkheid in ons ondernemerschap. Klanten, leveranciers en personeel hebben wij altijd geïnformeerd over de situatie binnen ons bedrijf. Doodeng om relaties te bellen met de boodschap dat we rekeningen niet konden betalen. Maar alle relaties bleven ons hierdoor wel vertrouwen en met ons meedenken om samen een oplossing te vinden voor de problemen.

Never waste a good crisis, dus corona is zowel een ramp als een zegen? Wat was jouw ramp en wat jouw zegen?
De crisis is te zwaar om van een zegen te spreken. Alle buffers zijn weg, waardoor wij nog veel scherper naar toekomstige projecten moeten kijken. Wel sta ik nu vaker stil bij het jongensboek dat wij met ons bedrijf hebben geschreven. In 2019 was ik in dezelfde week in Adelaide (Australië) en Washington (Amerika) om stroopwafels te bakken. We hebben gewoon een fantastisch bedrijf. Ik kan niet wachten om dat allemaal weer op te pakken.

Artikel gepubliceerd in 'INTO business Duin- en Bollenstreek - editie lente 2021'. 

 

Foodtruck uitbreiding

Net voor de corona-uitbraak hebben we twee foodtrucks aan ons wagenpark toegevoegd. Op maat gemaakt én echte eye-catchers voor de grote events. Hoe cool is dat! Dit voorjaar hebben we mooie locaties gevonden voor onze rijdende concepten. Zo is vanaf juni onze Citroën foodtruck het horeca bij Space Expo en zal de Volkswagen tien dagen lang scholieren blij gemaakt bij 'Musicals in Hangaar 2'. 
Wil jij ook zo'n gave truck als horeca-punt op jouw locatie? Neem contact met ons op. 

September Beursmaand

September voelt, waarschijnlijk voor veel bedrijven, als een start van het nieuwe seizoen. Je medewerkers/collega’s zijn weer fris en fruitig teruggekomen van een welverdiende vakantie. Ook ons team is gedurende de schoolvakanties niet compleet geweest, maar het gevoel van een nieuwe start ervaren wij zelden. De maanden juli, augustus en september staan vol met de leukste events, festivals en beurzen, net zoals alle andere maanden.

Nieuwe aanwinsten

We hebben drie van deze chalets aangeschaft! Vandaag binnen, dit weekend voor het eerst in gebruik. Vanuit onze gezellige chalets serveren wij warme poffertjes, stroopwafels, snert, rookworst, broodjes kroket en glühwein! Laat die gezellige kerstperiode maar beginnen!

Overige blogs

 

Voor Schiphol naar China!

Dutch Food Concepts is all over the world! Deze week zijn onze collega's uitgewaaid naar onder andere Brussel, Amerika én naar China! Laatstgenoemde bestemming is toch wel andere koek, zo bleek al in de voorbereiding. Maar het was alle moeite meer dan waard!

Lichtjesavonden op Madurodam

We zijn nog een beetje aan het bijkomen van de spectaculaire en gezellige lichtjesavonden op Madurodam afgelopen weekend (9/10 december). Vanuit onze gezellige chalets serveerden wij warme chocomel, glühwein, poffertjes, stroopwafels, snert, broodjes rookworst, broodjes kroket, patat en pizzaburgers. 

Assortiments-uitbreiding

We blijven vernieuwen, ook met onze relatiegeschenken. Na meerdere vragen van klanten hebben wij een stroopwafelblik met onze eigen Hollandse vlag én rode accenten ontwikkeld. Ben jij net zo enthousiast als wij?